Vocabulary 1
A. GATHER –
recueillir.
Example: I gather all the necessary data. (Je recueille toutes les données nécessaires.)
B. TROUBLESHOOTING
GUIDES /pronounced as guy-de/– guides de dépannage. Example: The
troubleshooting guide helped me repair my computer. (Le guide de dépannage m’a aidé à
réparer mon ordinateur.)
C. TEAM-RELATED
PROBLEMS – problèmes liés à l'équipe. Example:
It is difficult to solve team-related problems. (Il est difficile de résoudre les
problèmes liés à l'équipe.)
Guide Questions
1. What does the
speaker say about problems?
2. How does the
speaker solve problems?
3. How does the
speaker solve technical and team-related problems?
Vocabulary 2
A. ROOT CAUSE –
cause
principale, cause première. Example: We need to find the root
cause of the error. (Nous devons trouver la cause principale de l’erreur.)
B. HANDLE
(verb) – gérer. Example: I handle various problems at work. (Je gère divers
problèmes au travail.)
C. MISS (verb) –
To not see, catch, or experience something. Ne pas voir, attraper ou vivre quelque chose.
Examples:
I
missed the bus because I woke up late. French: J’ai raté le bus parce que je me suis levé tard.
I missed a small error in the code, which
caused a bigger issue in the system later. French:
J'ai raté une petite erreur dans le code, qui a causé un problème plus
important dans le système par la suite.
D. COLLABORATE – collaborer. Example:
The two teams collaborated to finish the project quickly. French: Les deux
équipes ont collaboré pour terminer le projet rapidement.
Guide Questions
1. How does the speaker solve a new problem?
2. Does the speaker prefer to solve problems
alone or not? Why?
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